Privat rengøring

Hjemmeservice er en tillidssag

Dit hjem og dine møbler er dit kæreste eje, og det har vi stor respekt for. Vi ved, at rengøringshjælp er en tillidssag, og vores betroede medarbejdere er derfor både hensynsfulde og gode til at vise omsorg. Vi tilstræber, at det er den samme medarbejder, der kommer hver gang. Hos Akurat tilbyder vi stabilitet og tryghed for begge parter. Er uheldet ude, så er vores medarbejders arbejde forsikret og evt. ødelagte effekter anmeldes hertil.
Ud over den visiterede hjælp fra kommunen, kan vi tilbyde ekstra hjælp til hovedrengøring, gardinvask, tøjvask og indkøb. Vi er meget fleksible over for ønsker og personlige behov.

Rengøring for ældre

Ønsker du at hjælpe dine forældre eller bedsteforældre med at finde en løsning på deres rengøringsbehov?
Med 25 år i branchen og 45 medarbejdere er vi en af de største og mest erfarne virksomheder, der tilbyder rengøringsassistance.
Hjemmehjælp hos Akurat er et alternativ til kommunens tilbud. Som bosiddende i Herning eller Ikast-Brande Kommune kan du frit vælge Akurat som det private alternativ til den kommunale hjemmepleje, når først du er visiteret til hjemmehjælp. Ordningen hedder Fritvalgsordning, og ved at henvende dig til visitationsenheden i din kommune kan du vælge Akurat som Fritvalgsleverandør.

Vi har været med lige fra starten af fritvalgsordningen, og derfor har vi den nødvendige erfaring med privat rengøring, som kræver særlige hensyn. Der tilknyttes en fast assistent til kunden, som også kan tilkøbes til opgaver ud over den hjælp, der er omfattet af fritvalgsordningen. Dermed kan du få løst de opgaver, du har brug for hjælp til af din faste assistent. Kun i tilfælde af sygdom eller ferie vil man blive tilbudt rengøring af en anden af vores dygtige assistenter.

Har du behov for yderligere hjælp ud over den, som du er visiteret til gennem kommunen, kan vi også hjælpe dig med det. Vi laver en aftale om, hvad der skal laves, og vi fremsender en faktura på det aftalte direkte til dig. Det er også en del af ’det frie valg’.

 

Hjælp til indkøb

Er udfordringen med at klare de hjemlige opgaver blevet for stor, eller kniber det med tiden eller interessen, så er vi klar til at hjælpe. Hos Akurat kan du bestille hjælp til indkøb, så du ikke selv skal bære de tunge poser med varer.

 

Rengøring for dig der har travlt

Er det svært at få tid nok i hverdagen til rengøring, kan Akurat træde til med professionel hjælp. Vi klarer alt fra den daglige rengøring til specialrengøring og hovedrengøring. Lad os høre, hvilke rengøringsbehov du har, så ligger vi en plan.

Ofte stillede spørgsmål:

Hvornår kan vi hjælpe?

Vi har mange faste kunder, som får gjort rent på et fast aftalt tidspunkt hver uge, men vi tilbyder selvfølgelig også hjælp, hvis det blot er lige her og nu, du har brug for hjælp. Det kan være, når kælderen skal tømmes, ved hovedrengøring, eller når hverdagen pludselig er blevet for travl.
Du kan bede os om assistance året rundt. Tal med os om det, du skal have hjælp til.

Er der et alternativ til den kommunale hjemmehjælp?

Ja, hvis du er visiteret til hjemmehjælp, kan du benytte fritvalgsordningen. Det betyder at du kan vælge Akurat til at stå for rengøring som hjemmehjælp i stedet for den kommunale ordning, hvis du er bosiddende i Holstebro, Herning eller Ikast-Brande Kommune.

Hvad kan jeg få hjælp til hos Akurat?

Vi tilbyder praktisk hjælp til indkøb eller rengøring. Dette falder ind under de kategorier, man kan søge hjemmehjælp til hos kommunen, og er man visiteret til hjemmehjælp, er det derfor muligt at vælge Akurat som alternativ til den kommunale hjemmepleje.

Hvad koster hjemmehjælp?

Når først man er visiteret til hjemmehjælp, er praktisk hjælp gratis for borgeren.

Hvordan søger jeg om hjemmehjælp og hjælp til rengøreing?

Du kan få hjælp til at søge ved at henvende dig i borgservice. Du kan også via kommunens hjemmeside finde et ansøgningsskema til hjemmehjælp, eller ringe til visitationen i kommunen.

Hvad skal der til for at gå tildelt retten til hjemmehjælp?

Det er kommunen, der vurderer den samlede situation, og på den baggrund afgør de, hvor meget hjælp du kan få. Det vurderes, om der er brug for varig hjælp eller hjælp i en kortere periode.

Du kan som regel søge om hjemmehjælp, hvis du er handicappet, hvis du er ældre og ikke længere kan klare de daglige gøremål selv, eller hvis du har været syg og har brug for hjælp.

Hvor kan jeg få hjælp til indkøb?

Hos Akurat tilbyder vi hjælp til indkøb. Har du fået tildelt retten til hjemmehjælp ved kommunen, kan du frit vælge Akurat til at udføre hjemmehjælpen.

Kan det passe, at min kommune ikke har klippekortordning til hjemmehjælp?

Nogle kommuner tilbyder deres borgere en klippekortsordning, som giver mulighed for lidt ekstra hjemmehjælp. Den enkelte kommune vælger, om de vil have en klippekortsordning. Der er altså forskel fra kommune til kommune.

Kan man kun få hjælp til rengøring af 65 m2?

Hvis du er visiteret til rengøring som hjemmehjælp, dækker det rengøring af de daglige opholdsrum. Det svarer til en bolig med stue, soveværelse, køkken, bad og entré, som er vurderet til at være ca. 65m2. Hos Akurat har du mulighed for at tilkøbe rengøring af resten af boligen efter behov.

Jeg er blevet visiteret til hjælp til rengøring. Jeg har hørt, at jeg har mulighed for selv at finde en, der kan hjælpe mig. Er det rigtigt?

Ja, det er rigtigt, at du kan få hjælp til rengøring. Og hos Akurat er vi en del af fritvalgsordningen, så du frit kan kontakte os som alternativ til den kommunale hjemmehjælp.

Kan jeg få den samme medarbejder til at hjælpe med rengøring?

Ja, du får tilknyttet en fast assistent, som kommer hver gang. Det er kun i tilfælde af sygdom og ferie, at du vil få tilbudt en af vores andre dygtige assistenter.

Samme medarbejder
Vi tilstræber, at det er de samme medarbejdere, der kommer hver gang. Så er medarbejderen klar til at gå direkte i gang og kender de opgaver, du plejer at få udført – en fordel for begge parter.
Vores private service kan kombineres med Fritvalgsordningen, så du samlet får den løsning, som passer til dit behov.